پزشکی و سلامت

گذر ایران از موج هفتم کرونا / الزامات بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها

دبیر کمیته اپیدمیولوژی و پژوهش کمیته علمی کشوری مقابله با کووید۱۹ با اشاره به ضرورت توجه به واکسیناسیون نوبت سوم در دانش‌آموزان و سایر افراد جامعه، گفت: بر اساس آنچه در روند بیماری مشاهده می‌کنیم، موج هفتم کووید ۱۹ را در کشور پشت سر گذاشته‌ایم و بر همین اساس هم تعداد مرگ‌های ناشی از بیماری باید طی این هفته کاهش یابد.

درباره وضعیت کرونا در کشور، گفت: بر اساس آنچه در روند بیماری می‌بینیم، موج هفتم کووید ۱۹ را در کشور پشت سر گذاشته‌ایم و بر همین اساس هم تعداد مرگ‌های ناشی از بیماری ان‌شاءالله باید طی این هفته کاهش یابد. اکنون بیش از دو هفته است که تعداد موارد جدید ابتلا و بستری‌مان کاهشی شده و ان‌شاءالله مرگ‌ها هم به زودی کاهش می‌یابند. در سایر نقاط دنیا هم به جز کشورهایی که در منطقه غرب اقیانوس آرام هستند که شرایط‌شان با کل دنیا متفاوت است چراکه دیرتر وارد پاندمی شدند، کرونا در مابقی کشورهای دنیا و مناطق و از جمله کشور ما رو به کاهش است.

تزریق ۲ دز واکسن کرونا در ۸۰ درصد جمعیت دانش‌آموزی

وی با اشاره به نزدیکی بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها، افزود: نکته‌ای که در پیش داریم، بحث بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها است که طی هفته‌های آینده انجام می‌شود. خبر خوب این است که گفته می‌شود، بیش از ۸۰ درصد از دانش‌آموزان دو دز واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و بنابراین قسمت اعظم جمعیت دانش‌آموزی ما دو نوبت واکسن‌شان را دریافت کرده‌اند. حال اگر سه واقعیت را کنار هم بگذاریم؛ یکی اینکه اصولا بیماری در کودکان و نوجوانان بسیار بسیار خفیف‌تر از بزرگسالان است، دوم اینکه قسمت اعظم جمعیت دانش‌آموزی و سایر افراد کشور دو نوبت واکسن دریافت کرده‌اند و سوم اینکه ما در حال حاضر با واریانت اُمیکرون مواجهیم که کشندگی بسیار پایین‌تری دارد؛ اگر این سه واقعیت را کنار هم قرار دهیم، می‌توانیم بگوییم که نگرانی بابت اکثریت جمعیت کودک و نوجوان‌مان نداریم.

(خبرگزاری ایسنا)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرهای مشابه