پزشکی و سلامت

کاهش مدت بروز علائم کرونا در سویه‌های BA۴ و BA۵

عضو کمیته علمی کشوری مقابله با کرونا، با اشاره به شرایط شیوع این بیماری در کشور، گفت: طبق اتفاقی که در سایر کشورها افتاد، شاهد بودیم که دو تا سه ماه طول می‌کشید تا این موج کاهش یابد و شاید ما هنوز در حال طی کردن روند افزایشی بیماری باشیم.

دکتر سید احمد طباطبایی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به افزایش آمار شهرهای قرمز کرونا در کشور، گفت: تعداد موارد ابتلا و مرگ و میر هم افزایش یافته است و این درحالی است که در این ایام شاهد عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی جامعه بوده‌ایم. مسافرت‌ها و تجمعات افزایش یافته است آنهم در شرایطی که گاهی یک فرد مبتلا علی‌رغم ابتلا به بیماری، در مجالس شرکت می‌کرد و چندان هم نگران انتشار و سرایت بیماری خود به دیگران نبود؛ زیرا شاید از گوشه و کنار شنیده بودند که سویه جدید کرونا خیلی مرگ و میر زیادی ندارد، بنابراین بی‌احتیاطی‌ها افزایش یافت.

وی با تاکید بر اینکه هنوز پیش‌بینی برای زمان رسیدن به قله موج هفتم بیماری زود است، تصریح کرد: طبق اتفاقی که در سایر کشورها افتاد شاهد بودیم که دو تا سه ماه طول می‌کشید تا این موج کاهش یابد و شاید ما هنوز در حال طی کردن روند افزایشی بیماری باشیم.

(خبرگزاری ایسنا)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرهای مشابه