پزشکی و سلامت

چالش‌ نسخه‌نویسی الکترونیک با قطعی برق و اینترنت/ تحقق امضای الکترونیک پزشکان؛ بزودی

عاون فنی و نظارت سازمان نظام‌پزشکی ضمن اشاره به چالش‌ها و مشکلات ناشی از قطعی برق و اینترنت در نسخه‌نویسی الکترونیک، در عین حال از تحقق امضای الکترونیک پزشکان طی هفته‌های آتی خبر داد.

درباره نسخه نویسی الکترونیک و برخی مشکلاتی که همچنان در این زمینه وجود دارد، گفت: درمورد نسخه الکترونیک عجله وجود داشت و این عجله در اجبار نسخه الکترونیک باعث نارضایتی‌های زیادی شد که هم مردم و هم همکاران پزشک آسیب‌هایی دیدند. قطعی اینترنت و مشکلات داخلی و فنی نسخه نویسی الکترونیک از ابتدا وجود داشت و هنوز هم کماکان برطرف نشده است و خیلی‌ از آن مشکلات را همچنان همکاران پزشک مدیریت می‌کنند.

وی درباره امضای الکترونیک پزشکان با تاکید بر اینکه موضوع امضای الکترونیک پزشکان می‌بایست در کنار نسخه الکترونیک از همان ابتدا انجام می‌شد، اظهار کرد: امضای الکترونیک عاملی برای هویت‌سنجی و انکار ناپذیری است. زمانی که امضای الکترونیک مطرح می‌شود دیگر پزشک نمی‌تواند نسخه مربوطه را انکار کند؛ بنابراین وجود امضای الکترونیک برای حقوق بعدی بیمار و صحت نسخه‌ها لازم است. در این راستا سازمان نظام پزشکی کارت الکترونیک بیش از صدهزار عضو سازمان را چاپ کرده و در اختیارشان قرار داده است، زیرا یکی از ملزومات و احتیاجات امضای الکترونیک، کارت شناسایی الکترونیک است.

(خبرگزاری ایسنا)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرهای مشابه