پزشکی و سلامت

فلج اطفال چگونه گسترش می‌یابد؟

شناسایی ویروس فلج اطفال در نمونه فاضلاب در لندن و نیویورک این نگرانی را در مورد بحران احتمالی سلامت عمومی به همراه داشته و این درحالیست که جهان هنوز درگیر شیوع بیماری کووید-۱۹ است.

انتقال بیماری فلج اطفال

طبق اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در ایالات متحده، ویروس فلج اطفال از طریق تماس فردی و روشهای دیگر از جمله مسیر انتقال دهانی-مدفوعی یا ترشحات منتقل میشود. ویروس فلج اطفال بسیار مسری است و می تواند غذا و آب را در شرایط غیربهداشتی آلوده کند. زمانی که فرد با مدفوع بیمار تماس پیدا کند، انتقال آن اجتناب ناپذیر است. انتقال عفونت از طریق ترشحات ناشی از عطسه یا سرفه کمتر شایع است.

علائم بیماری فلج اطفال

طبق اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در ایالات متحده بیشتر افراد آلوده به ویروس فلج اطفال دچار علائم آشکار نخواهند شد. در افرادی که علائم بیماری ظاهر میشود، نشانه‌ها متفاوت است. از هر چهار نفر حدود یک نفر دچار علائمی مشابه با آنفلوآنزا همچون گلو درد، تب، حالت تهوع، سردرد، احساس خستگی و دل درد میشود. معمولا این علائم دو تا پنج روز طول می کشد تا اینکه خود به خود از بین بروند.

یشگیری از بیماری

از آنجاییکه هیچ درمان خاصی برای بیماری فلج اطفال وجود ندارد، بیماران برای بهبود احساس ضعف در دستها یا پاها لازم است برای طولانی مدت به انجام فیزیوتراپی یا توانبخشی اقدام کنند.

(خبرگزاری ایسنا)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرهای مشابه