پزشکی و سلامت

خرید «تعداد محدودی» واکسن آبله از کشورهای خارجی

وزارت بهداشت: رئیس گروه مدیریت بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان وزارت بهداشت گفت: فعلا تعداد محدودی واکسن آبله میمونی را از کشورهای خارجی وارد می‌کنیم.

بهزاد امیری رئیس گروه مدیریت بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان وزارت بهداشت گفت: تا ۲۸ تیرماه سال جاری کل موارد شناسایی شده آبله میمونی از ۷۰ کشور بوده است که ۶ کشور آفریقایی بومی بیماری بوده و ۶۴ کشور هم جزو کشورهای غیربومی بوده‌اند. در طغیان اخیری که از ماه می ۲۰۲۲ آغاز شده است، ۱۴ هزار و ۵۱۱ مورد مبتلا شناسایی شده‌اند که ۱۴ هزار و ۲۶۸ مورد ابتلا از کشورهای غیربومی و ۲۴۳ مورد از کشورهای بومی بیماری بوده‌اند.

او درباره اقدامات ایران در راستای شناسایی موارد مشکوک بیماری در کشور، بیان کرد: رصد روزانه، جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل بیماری، تشکیل کمیته علمی اجرایی کشوری بیماری آبله میمونی و تنظیم و ابلاغ دستورالعمل راهنمای بالینی تشخیص، درمان و مراقبت بیماری آبله میمونی به دانشگاه‌های علوم پزشکی، تهیه و تدوین راهنمای الزامات محیط و کار، ابلاغ دستورالعمل مدیریت بیمارستانی آبله میمونی، تشدید نظام مراقبت مرزی در مبادی ورودی زمینی، هوایی و دریایی کشور، تهیه امکانات تشخیص بیماری آبله میمونی ابتدا در انستیتو پاستور و سپس در ۱۲ قطب دانشگاهی و… ظرفیت‌های ایجاد شده در این زمینه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرهای مشابه