پزشکی و سلامت

خانه‌نشینی ۱۰ هزار پرستار طرحیِ دوره کرونا / لزوم پرداخت «فوق‌العاده خاص» پرستاران

رییس کل سازمان نظام پرستاری با بیان اینکه در روز خدمت مهر ماندگار اعلام شد که از آخر شهریور پرداختی‌های ناشی از تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری، انجام می‌شود، گفت: اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری از اول دی ماه ۱۴۰۰ خواهد بود و باید معوقه آن پرداخت شود.

محمد میرزابیگی در نشستی خبری درباره قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری، بیان کرد: تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری تقریبا به مرحله اجرا رسیده و در این زمینه بویژه از مقام معظم رهبری تشکر می‌کنیم. در رابطه با این قانون، جلساتی با شورای عالی بیمه و دولت‌های دوازدهم و سیزدهم داشتیم که منجر به تصویب آیین نامه اجرایی تعرفه گذاری خدمات پرستاری شد. در این زمینه سه دستورالعمل باید در راستای اجرای آیین‌نامه انجام می‌شد. اول آیین نامه ثبت خدمات در HIS بیمارستانی بود. دیگری آیین نامه رسیدگی به اسناد برای ممیزی‌های بیمه‌ای است و بخش سوم آیین نامه بازتوزیع است که نوشته شد و به شکل آزمایشی در چند بیمارستان اجرایی شد.

نهایتا در تاریخ ۱۶ شهریور قرار شد که آیین نامه ابلاغ شود تا حداقل به مدت یک ماه اجرای آزمایشی آیین‌نامه بازتوزیع انجام شود تا بر این اساس میزان دریافتی کارانه پرستاران مشخص شود. آیین‌نامه HIS و آیین‌نامه رسیدگی به اسناد، ریل‌گذاری اجرای آیین نامه بازتوزیع است. ما معتقد به اجرای قانون هستیم. الان آیین‌نامه‌ها شفاف اعلام شده است و برای اولین بار در تاریخ پرستاری کشور ضریب K و ارزش نسبی خدمات پرستاری تعریف شد که برابر با سایر گروه‌های پروانه‌دار یا پزشکان غیر عضو هیئت علمی است.

(خبرگزاری ایسنا)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرهای مشابه