پزشکی و سلامت

جزییات تخفیف ۶۵ درصدی ۸ خدمت دندانپزشکی در مراکز جامع سلامت

مدیرکل اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت با اشاره به کاهش چشمگیر پرداخت از جیب مردم برای بسته خدمات دهان و دندان در شهرها و روستاها، هشت خدمت رایگان دندانپزشکی در روستاها را برشمرد و گفت: این خدمات برای گروه هدف در شهرها هم با تخفیف بسیار خوب تا ۶۵ درصد انجام می‌شود.

درباره شاخص‌های پوسیدگی دندانی، گفت: شاخصی تحت عنوان DMFT داریم که وجود پوسیدگی و یا کشیدن دندان بر اثر پوسیدگی و ترمیم دندان‌های پوسیده را نشان می‌دهد. این شاخص در گروه‌های سنی مختلف بررسی می‌شود که گروه سنی ۱۲ سال یکی از گروه‌های مطرح در این زمینه است. بر اساس آخرین پیمایش انجام شده در سال ۱۳۹۵ عدد ۱.۸۴ درخصوص پوسیدگی دندانی به ما نشان داده شد و این یعنی به طور متوسط هر کودک ۱۲ ساله ایرانی نزدیک به ۲ دندان پوسیده،‌ پر شده یا کشیده شده دارد. بر اساس این شاخص، ایران جزو کشورهای با پوسیدگی دندانی کم است. درمان دندان‌های پوسیده اهمیت ویژه دارد و نباید به همان حال رها شوند.

وی افزود: شاخص دیگر با نام Caries Free شناخته می‌شود و درصد کودکانی که هیچگونه پوسیدگی دندانی ندارند را بیان می‌کند. در این خصوص لازم است درصد کودکانی که هیچگونه پوسیدگی دندانی ندارند را نیز بهبود دهیم.

 

(خبرگزاری ایسنا)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرهای مشابه