پزشکی و سلامت

تلاش برای درمان کووید خفیف

با درمان کرونای خفیف، محققان به طور کامل عوامل خطری را که منجر به بیماری شدید می‌شود، حذف می کنند.

محدود شدن گسترش بیماری

شاید درمان گلودرد و برگشت حس بویایی راحت به نظر برسد، اما داروهای کرونای خفیف مشخص نیست و پیشرفت در این مسیر می تواند نقطه عطفی در همه گیری کرونا باشد زیرا چنین درمانی نه تنها منابع انسانی را زودتر به زندگی خود باز می‌گرداند، بلکه می تواند گسترش بیماری را هم محدود کند و عفونت های کمتر به معنای فرصت های کمتری برای جهش ویروس است، بنابراین کشف دارو برای بهبود کرونای خفیف می‌تواند از ظهور سویه‌های جدید جلوگیری کند.

همه در معرض خطر هستیم

مارک فلدمن، ایمونولوژیست از دانشگاه آکسفورد، به مزیت دیگری اشاره می‌کند: «با درمان کرونای خفیف، محققان به طور کامل عوامل خطری را که منجر به بیماری شدید می‌شود، حذف می کنند. درمان‌های گسترده برای بیماری‌های خفیف، می‌تواند جان افرادی را که نمی‌دانند در معرض خطر هستند نجات دهد. واقعیت این است که همه در معرض خطر هستند.»

تحقیقات درمان کرونای خفیف

محققان در اوایل سال ۲۰۲۱، زمانی که واکسیناسیون در حال گسترش بود و به نظر می‌رسید که همه‌گیری به سمت کرونای خفیف می‌رود افراد ۳۰ سال به بالا را از جمله افراد واکسینه شده مورد بررسی قرار دادند تابفهمند که آیا داروهایی، چون فلووکسامین که برای درمان افسردگی استفاده می‌شود، می‌تواند به افراد برای عبور از کووید ۱۹ خفیف کمک کند. محققان به دنبال این بودند که آیا درمان‌ها علایم مبتلایان را زودتر برطرف و به آن‌ها کمک می‌کند سریع‌تر به زندگی خود بازگردند؟

در آزمایش‌های انجام شده نه داروی ضد انگلی، ایورمکتین و نه داروی آسم، فلوتیکازون تحت شرایطی که تیم آزمایش کردند، بهبودی را تسریع نکرد.

 

(خبر از ما)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرهای مشابه