اقتصادی

چرا خودروهای آمریکایی امحا شدند؟

سازمان اموال تملیکی پس از مدت‌ها کش‌و‌قوس و گمانه‌زنی، سه خودروی قاچاق آمریکایی و بالای ۲۵۰۰ سی‌سی را منهدم کرد

ایسنا  گزارش داد: سازمان اموال تملیکی سرانجام پس از مدت‌ها کش‌و‌قوس و گمانه‌زنی، سه خودروی قاچاق آمریکایی و بالای ۲۵۰۰ سی‌سی را منهدم کرد.  این خودروها از سال‌ها  پیش در اختیار این سازمان بودند، اما هیچ راهی برای کاربرد آنها نیافتند.

عبدالمجید اجتهادی، مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی گفت: وقتی خودرو امکان فروش در داخل کشور یا  فروش به شرط صادرات را ندارد و در مجموع هیچ راهی برای کاربرد آن نداشته باشیم  امحا خواهد شد؛ خودروهایی که امکان فروش داخل را نداشتند چون آمریکایی و  بالای ۲۵۰۰ سی‌سی بودند. واردات این خودروها ممنوع بوده و قابلیت شماره‌گذاری هم ندارند، و نمایندگی فروش و خدمات پس از فروش در ایران نداشتند.
به گفته اجتهادی، برای این خودروها امکان فروش به شرط صادرات نیز وجود نداشت، سازمان اموال تملیکی، این خودروها را برای فروش به شرط صادرات به مزایده گذاشت، ولی خریداری نداشت،  چون این خودروها، حدود ۱۰ سالی در انبارها مانده و به مرور زمان در شرایط آب‌و‌هوایی و آفتاب، کیفیت ظاهری خود را هم از دست داده بودند. به گفته وی، بخشی از قطعات‌ آنها در این سال‌ها جدا شده و متاسفانه دزدیده شده یا هنگام  جابه‌جایی آسیب دیده بود. از سویی دیگر اکنون در کشورهایی دیگر مدل‌های بالاتری از این خودروها به بازار آمده و  این ها دیگر خریداری ندارند که مشتری ایرانی آن را برای صادرات، خریداری کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرهای مشابه